Jumaat, 13 Ogos 2010

Tukar templat

Sekiranya hendak melakukan templat baru, ( barisan samaada kita hendak membuat line ) saya akan pilih dalam reka bentuk dan kemudian akan pilih pereka bentuk templat baru. melalui pereka templat baru itu akan kluar  beberapa elemen-elemen penting seperti templat, reka letak, latar belakang,dan lanjutan. dalam setiap elemen tersebut, kita boleh mengubah templat kita mengikut kesukaan kita.hehe.

Pertama templat: di templat ia akan kluar petak2 dan kita akan pilih di petak tersebut kemudian kita akan klip kat petak bawah ( akan kluar paparan untuk memudahkan pilihan )dan kalau hendak pilih petak tersebut tekan pada gunakan pada blog.

Kedua latar belakang: elemen latar belakang akan menunujukkan imej latar belakang. pilih imej latar belakang mengikut kesesuaian masing2. dalam imej latar belakang, terdapat banyak jenis latar belakang yang telah disediakan. untuk mensave latar belakang yang  dipilih,klip kat gunakan pada blog.

Ketiga reka letak: elemen tersebut adalah reka letak isi, reka letak pembawah dan laraskan kelebaran.

Keempat lanjutan: elemen tersebut adalah halaman, pautan, tajuk blog, teks tab, latar belakang tab, pengepala tarikh, tajuk catatan, latar belakang catatan, tajuk alat, teks alat, pautan alat, latar belakang alat, latar belakang bar sisi, imej, suapan dan lain2.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...